REISVERSLAG  VAN DONDERDAG 28 AUGUSTUS TOT EN MET DINSDAG 2 SEPTEMBER 2014
DOOR JOOST EN WOUT HARTING

Donderdag  28-8-2014
We zijn van het vliegveld Eindhoven vertrokken. Als we aan komen in Nuşfalău worden we hartelijk ontvangen. We hebben die avond in het gemeentehuis gegeten.

Vrijdag 29-8-2014
We hebben heerlijk ontbeten in het pensioen Renata. We zijn na het ontbijt naar het gemeentehuis gegaan. We hebben een champignon fabriek (Boglar Champ), een meubelfabriek (Micro), een verpleegtehuis bezocht.  Na deze bezoeken hebben we een gezamenlijke lunch gehad. Na de lunch hebben we het  bedevaartsoord, het uitvaartcentrum, een graszodenbedrijf  bezocht. Joost en Giel (Harting) mochten ook nog op de grasmaaier rijden. Na de graszodenkweker hebben we een kwekerij voor blauwe bessen bezocht. Hier mochten we zelf ook blauwe bessen plukken. We gingen daarna naar het afvalsorteercentrum en ook we nog een visvijver bezocht. Ons avondeten hebben we gezamenlijk in het gemeentehuis gegeten.

Zaterdag 30-8-2014
Zaterdagmorgen moesten weer bij het gemeentehuis verzamelen. Daarna gingen we naar de zigeunerwijk van Nuşfalău. Nu werd het badhuis geopend. We hebben ook een bezoek aan de Baptistenkerk van de zigeuners gebracht. We gingen daarna  naar het cultuurhuis  Bürgezd. We hebben ook de kleuterschool in Nuşfalău bezocht. We  gingen toen ook naar de kelder onder het cultuurhuis in Nuşfalău. We gingen daarna naar de landbouwvereniging.  Zaterdagavond was er in het cultuurhuis een culturele avond, waar een dansgroep heeft gedanst.

Zondag 31-8-2014
’s Ochtends  gingen we naar de kerk. Daarna hebben we als familie Harting bij de burgermeester gegeten. We zijn daarna ook nog met paard een wagen naar de boomgaard van de familie van de burgermeester geweest. ’s Avonds  hadden we een BBQ in het park.

Maandag 1-9-2014
We bezochten ’s ochtends de honingfabriek. We kregen allemaal een potje honing mee. We hebben daarna de sporthal in Nuşfalău bezocht. De groene kruispost is nu in de sporthal gevestigd. Na dit bezoek gingen we winkelen in Şimleu. Met de lunch we goulash soep gegeten bij de familie Andras Osz. Later die middag gingen we nog naar het zwembad en we bezochten de boerderij van Joeri en zijn vader. We aten die avond mamaliga in het gemeentehuis.

Dinsdag 2-9-2014
Deze ochtend moesten we alweer afscheid nemen
. De terugreis verliep goed. Het was super leuk en heel gezellig.Wij bedanken voor de gezelligheid de volgende families Hoekjen, de Gooijer, Op den Dries, Zonnebeld en Stokvis

Geschreven door: Joost en Wout Harting (11jaar)